Garantier og service (reklamasjon)

1 års garanti

Bucken Sweden AB forplikter seg til å svare for varens funksjon under garantitiden. Garantien gjelder fra den dagen du har kjøpt produktet og gjelder i 1 år ved normal anvendelse. Det er viktig at du kontrollerer leveransen ved ankomst for å verifisere at denne er riktig og feilfri. Før reklamasjon, bør du forsikre deg om at det finnes feil på varen og at det ikke skyldes feilbruk av varen. Om minst TO enheter har samme "problem", kan det dreie seg om feilbruk ellers er det slik produktet er ment å fungere. Les gjerne manualen en ekstra gang eller kontakt kundetjenesten, så hjelper vi deg. Defekte produkter som returneres bør behandles og pakkes som om de var feilfrie. Du som forbruker har ansvar for varen til vi har mottatt den. Reklamasjonssaker avgjøres ofte av to ulike teknikere innen 1-5 virkedager. Varer med garantifeil repareres eller byttes med en annen vare med tilsvarende funksjon eller ytelse. Hvis ønskelig, kan ofte enkelte varer/reservedeler som eksempelvis ett par hansker, ett batteri etc. bestilles hos oss, så slipper du å kjøpe et helt nytt sett. I tilfeller der returanledningen er reklamasjon og feil ikke kan påvises, utgår en avgift på 250 NOK.

Garantien gjelder ikke ved:
- Ulykkeshendelse.
- Feilbruk og avvik fra vedlikeholds- og serviceanvisninger.
- Skader eller feil som følge av forsømmelse, unormalt bruk eller unormal slitasje.
- Brutte sømmer, glidelåser og kontakter om det skjer ved gjentatte tilfeller (tegn på forsømmelse).

Slik benytter du din reklamasjonsrett:
1. Vi behøver en SKRIFTLIG beskrivelse av problemet du opplever med varen slik at det kan videreformidles til tekniker.
2. Ved retur for feilsjekking må du legge ved et notat i pakken der du beskriver problemene du opplever med varen.
3. Skriv ned ditt ordrenummer på notatet. Du finner ditt ordrenummer på ordrebekreftelsen/fakturaen/kvitteringen/følgeseddelen/fraktseddelen.
4. Returen sendes til adressen nedenfor:

Bucken Sweden AB
Simonstorp 90
670 35 Gunnarskog
SWEDEN