Kjøpsvilkår

 

Priser og betaling

Bestillingene sendes fra Sverige. Hver vare angis derfor med pris eksklusive moms. Når varene har ankommet Norge, kan de belegges med toll, 25% moms samt et tollhåndteringsgebyr. Dersom du bestiller varer + frakt med totalverdi under:
- 350:- NOK så tilkommer verken toll eller moms.
- 3000:- NOK så tilkommer toll, 25% moms og et håndteringsgebyr på 158:- NOK.
- Over 3000:- NOK så tilkommer toll, 25% moms og et håndteringsgebyr på 341:- NOK.
Se også Postens importkalkulator

Informasjon om betalingsmetoder:

Klarna Checkout

Gjeldende vilkår for Klarna Checkout finner du i lenken: Vilkår for Klarna Checkout

PayPal

Velg å betale med penger fra PayPal-saldoen din eller via et betalings- eller kredittkort knyttet til din PayPal-konto. Alle kjøp knyttes til PayPals sikre betalingsserver, noe som betyr at informasjonen kun går til PayPal og ikke vil lagres hos Bucken Sweden AB. PayPal tilbyr dessuten automatisk kjøperbeskyttelse.

Betaling til Bankkonto

Internasjonal overføring direkte til vår bankkonto via BIC og IBAN. Varene sendes ved registrert innbetaling.

 

Leveranser

Leveringstiden angis i kundevognen under respektive fraktmetode (oftest 6-8 hverdager). Om en vare har avvikende leveringstid, står det angitt ved gjeldende vare. Når bestillingen er blitt sendt fra oss, får du varselet ‘leveranse på vei’ med Kolli-ID via e-post. Når varen er fremme ved utleveringssted, blir du varslet på SMS. Varer som ikke hentes, returneres til oss. Dersom pakker ikke løses ut, forbeholder vi oss retten til å belaste deg for returforsendelse, ekspedisjonsavgift og håndteringsgebyr, som på nåværende tidspunkt er 250:- NOK.

Informasjon om fraktmetoder:

Rekommandert Brev Utenlands 1:a-klasse

Normal leveringstid: 6-8 virkedager. Leveres til din postkasse eller ditt nærmeste postkontor. Ved leveranse utenfor EU kan moms, toll og håndteringsavgift tilkomme.

International Parcel (Postpakke Utenlands)

Frakt utenlands. Normal leveringstid er 6-8 virkedager. Leveres til ditt nærmeste postkontor. Ved leveranse utenfor EU kan moms, toll og håndteringsavgift tilkomme.

 

Angrerett

Vi tilbyr åpent kjøp i 60 dager, også for bedrifter og myndigheter. Varer som selges til rabatterte priser og til forhandler gjelder i opptil 14 dager. Du har rett til å se på varen og prøve den til en viss grad. Angreretten betyr ikke alltid at konsumenten har den fulle rettigheten til å få hele beløpet for varen i retur. Dersom varen tas i bruk, den ikke håndteres varsomt, lukter røyk/parfyme eller om det finnes dyrehår, forbeholder Bucken Sweden AB seg retten til å trekke fra returbeløpet en sum tilsvarende forringelsen av varens verdi. Bucken Sweden AB forbeholder seg retten til å, i unntakstilfeller, trekke påløpte ekstrakostnader som i siste instans ikke resulterer i en avsluttet avtale. Slike prisfradrag kan være den totale prisen på produktet. For at du skal ha rett til å få det fulle beløpet i retur, må varen være anvendt i samme grad som en fysisk butikk ville ha akseptert. Angrefristen begynner å løpe den dagen du tar imot varen eller en vesentlig del av den. Konsumenten står for eventuelle returkostnader. Vi skal, om du utnytter din angrerett, betale tilbake innen 14 dager fra den dagen vi tar imot varen.

Når du benytter din angrerett, må IKKE kundetjenesten kontaktes. Derimot skal pakken det i pakken legges ved:
1. En kopi av enten ordrebekreftelsen/fakturaen/følgeseddelen/kvitteringen som viser at varen er kjøpt hos Bucken Sweden AB.
2. En beskjed der det skal fremgå at du vil benytte din angrerett.
3. Returen bør sendes som brev eller bedriftspakke til adressen nedenfor:

Bucken Sweden AB
Simonstorp 90
67035 Gunnarskog
SWEDEN

 

Bytte

Din bytterett gjelder i 60 dager, også for bedrifter og myndigheter. Bytteretten innebærer at du kan levere tilbake varen og velge en annen vare til samme verdi i stedet, om den finnes tilgjengelig på lager (se om den er til salgs i nettbutikken). Før retur må du forsikre deg om at varen er i samme tilstand som en fysisk butikk ville ha akseptert. Konsumenten står for eventuelle returkostnader. Ved bytte betaler vi den nye frakten fra oss til deg.

Når du benytter din bytterett må IKKE kundetjenesten kontaktes. Derimot skal det i pakken legges ved:
1. En kopi av enten ordrebekreftelsen/fakturaen/følgeseddelen/kvitteringen som viser at varen er kjøpt hos Bucken Sweden AB.
2. En beskjed der det skal fremgå at du vil benytte deg av bytteretten din og hvilken likeverdig vare du ønsker i stedet.
3. Selve varen du ønsker å bytte, du må ikke nødvendigvis returnere tilbehør. F.eks. ved størrelsesbytte av samme modell varmehansker; returner da kun hanskene til oss, ikke batteriene, oppbevaringsvesken, osv. Dette for å spare fraktkostnader.
4. Returen bør sendes som brev eller bedriftspakke til adressen nedenfor:

Bucken Sweden AB
Simonstorp 90
67035 Gunnarskog
SWEDEN

 

Garantier og service (reklamasjon)

1 års garanti

Bucken Sweden AB forplikter seg til å svare for varens funksjon under garantitiden. Garantien gjelder fra den dagen du har kjøpt produktet og gjelder i 1 år ved normal anvendelse. Det er viktig at du kontrollerer leveransen ved ankomst for å verifisere at denne er riktig og feilfri. Før reklamasjon, bør du forsikre deg om at det finnes feil på varen og at det ikke skyldes feilbruk av varen. Om minst TO enheter har samme "problem", kan det dreie seg om feilbruk ellers er det slik produktet er ment å fungere. Les gjerne manualen en ekstra gang eller kontakt kundetjenesten, så hjelper vi deg. Defekte produkter som returneres bør behandles og pakkes som om de var feilfrie. Du som forbruker har ansvar for varen til vi har mottatt den. Reklamasjonssaker avgjøres ofte av to ulike teknikere innen 1-5 virkedager. Varer med garantifeil repareres eller byttes med en annen vare med tilsvarende funksjon eller ytelse. Hvis ønskelig, kan ofte enkelte varer/reservedeler som eksempelvis ett par hansker, ett batteri etc. bestilles hos oss, så slipper du å kjøpe et helt nytt sett. I tilfeller der returanledningen er reklamasjon og feil ikke kan påvises, utgår en avgift på 250 NOK.

Garantien gjelder ikke ved:
- Ulykkeshendelse.
- Feilbruk og avvik fra vedlikeholds- og serviceanvisninger.
- Skader eller feil som følge av forsømmelse, unormalt bruk eller unormal slitasje.
- Brutte sømmer, glidelåser og kontakter om det skjer ved gjentatte tilfeller (tegn på forsømmelse).

Slik benytter du din reklamasjonsrett:
1. Vi behøver en SKRIFTLIG beskrivelse av problemet du opplever med varen slik at det kan videreformidles til tekniker.
2. Ved retur for feilsjekking må du legge ved et notat i pakken der du beskriver problemene du opplever med varen.
3. Skriv ned ditt ordrenummer på notatet. Du finner ditt ordrenummer på ordrebekreftelsen/fakturaen/kvitteringen/følgeseddelen/fraktseddelen.
4. Returen sendes til adressen nedenfor:

Bucken Sweden AB
Simonstorp 90
670 35 Gunnarskog
SWEDEN

 

Privat Policy

Når du legger inn din bestilling hos Bucken Sweden AB, oppgir du dine personopplysninger/bedriftsopplysninger. I forbindelse med din registrering og bestilling, godkjenner du at vi lagrer og anvender opplysningene dine i vår virksomhet for å fullføre avtalen med deg. Bucken Sweden AB overlater ALDRI opplysningene dine til uautoriserte. Under personopplysningsloven har du rett på å få innsyn i den informasjonen som vi har registrert om deg. Om den er feilaktig, ufullstendig eller irrelevant, kan du begjære at informasjonen skal rettes eller fjernes. Kontakt oss i så fall via e-post.

 

Øvrig

Vi reserverer oss for eventuelle skrivefeil, gjelder også i manualer og på forpakninger.
Vi forbeholder oss retten til å når som helst endre våre salgsbetingelser.
Se også Konsumentverket om fjernkontraktlov og e-handel.