Garanti og service (reklamasjon)

Bucken Sweden AB forplikter seg til å svare for varens funksjon. Vi står for:

- 1 års garanti ved normal bruk.
- 3 måneders garanti ved utleie, kommersiell-, profesjonell- eller tilsvarende bruk.
- 3 års reklamasjonsrett ved fabrikkfeil som var tilstede før kunden mottok varen. 

Garanti- og reklamasjonsperioden begynner å løpe fra den dagen du har kjøpt produktet. Ta vare på kjøpsdokumentet, det er garantibeviset ditt. Det er viktig at du kontrollerer leveringen ved ankomst for å verifisere at denne er riktig og feilfri. Før reklamasjon, bør du forsikre deg om at det finnes feil på varen og at det ikke skyldes feilbruk av varen. Om minst TO enheter har samme "problem", kan det dreie seg om feilbruk eller at produktet er ment å fungere slik. Les gjerne bruksanvisningen en ekstra gang eller kontakt kundeservice, så hjelper vi deg. Defekte produkter som returneres bør behandles og pakkes som om de var feilfrie. Du som forbruker er ansvarlig for emballasje og produktet frem til vi mottar det. Reklamasjonssaker avgjøres ofte av to ulike teknikere innen 1-5 virkedager. Varer med garantifeil repareres eller byttes med en annen vare med tilsvarende funksjon eller ytelse. Hvis ønskelig, kan ofte enkelte varer/reservedeler som for eksempel ett par hansker, ett batteri og lignende bestilles hos oss, så slipper du å kjøpe et helt nytt sett. I tilfeller der returanledningen er reklamasjon og feil ikke kan påvises, tilkommer en avgift på 250 NOK + frakt tur & retur.

Garantien gjelder ikke ved:
- Ulykkeshendelse.
- Feilbruk og avvik fra vedlikeholds- og serviceanvisninger.
- Skader eller feil som følge av forsømmelse, unormal bruk eller unormal slitasje.
- Brutte sømmer, glidelåser, kabler, kontakter og hull i stoffet, hvis det skjer gjentatte ganger (tegn på uaktsomhet).
- Hvis serienummeret mangler med produksjonsdatoen (ÅÅ-MM).

Slik benytter du din reklamasjonsrett:

1. Vi behøver en SKRIFTLIG beskrivelse av problemet du opplever med varen slik at det kan videreformidles til tekniker.
2. Hvis teknikerne beslutter at fejltjekke varen, benytt den forhåndsbetalte returfraktseddelen som er vedlagt i pakken din eller som du har mottatt fra kundetjenest. Klistre returfraktseddelen på pakken og lever den hos Postnord.
3. Returen sendes til adressen nedenfor:

Bucken Sweden AB
Simonstorp 3
671 98 Gunnarskog
SWEDEN