Kjøpsvilkår

 

Priser og betaling

Bestillingene sendes fra Sverige. Du bestiller selv i nettbutikken ved å legge varene i handlekurven, vi kan ikke gjøre dette for deg. I handlekurven kan du se den totale prisen inkludert alle avgifter, frakt og moms.

Bucken er VOEC-registrert i Norge med VOEC-nummer: 2043939. Det tilkommer ikke MVA- eller tollavgifter på bestillingen som privatperson når forsendelsen tollklareres i Norge. Ikke hent en forsendelse som er feilaktig belastet med importavgifter. Kontakt vår kundeservice for retting.
Bedrifter vil derimot oppleve at bestillingen vil bli tollbehandlet ved innførselen til Norge, slik reglene tilsier.

Informasjon om betalingsmetoder:

Klarna Checkout

Gjeldende vilkår for Klarna Checkout finner du i lenken: Vilkår for Klarna Checkout

 

Levering

Bestillinger som legges inn før kl 11:00 sendes vanligvis samme ukedag. I vanlige tilfeller sender vi alt med fraktselskapet Postnord. Leveringstiden angis i handlekurven under den respektive fraktmetoden (vanligvis 5-8 virkedager). Hvis en vare har avvikende leveringstid, står det angitt ved gjeldende vare. Når bestillingen er blitt sendt fra oss, bør du få en melding via e-post ”leveringen er underveis” med Kolli-ID. Når varen har ankommet utleveringsstedet, bør du få en melding per SMS. Vi pakker alle varene våre med stor omhu, så vi oppfordrer deg til å aldri godta en levering med feil eller skader.

Som avsender har vi ansvaret for at du skal motta leveringen din. Vi vet av erfaring at tapte forsendelser nesten alltid dukker opp igjen. Derfor rapporterer vi en manglende forsendelse tidligst 10 virkedager etter at siste statusoppdatering har funnet sted for din forsendelse. Postnord behandler reklamasjoner senest innen 60 dager. Derfor kan det ta opptil 60 dager etter at vi har klaget på forsendelsen, før vi sender ut bestillingen igjen eller krediterer bestillingen. Enkelte ganger kan forsinkelser oppstå utenfor vår kontroll. Dersom det skulle skje, frasier vi oss erstatningsansvar for den ulempen som forsinkelsen har forårsaket. Leveringsansvaret for varen overføres til deg når den er levert ifølge transportørens sporing.

Pakker som ikke hentes, vil bli returnert til oss. Dersom pakker ikke hentes, forbeholder vi oss retten til å belaste deg for returen, ekspedisjonsavgift og håndteringsgebyr, som på nåværende tidspunkt er 250,- NOK

Hvis du har oppgitt en feil adresse, et feil postnummer eller brukt en ugyldig fraktbrev (fraktbrevet vårt er gyldig i 60 dager) og vi blir belastet av PostNord, vil vi belaste deg tilsvarende beløp på 160 NOK.

Informasjon om fraktmetoder:

Brev 1:a-klasse SE-NO

Leveres til din postkasse eller ditt nærmeste postkontor. Begrenset sporbarhet på www.posten.no. Normal leveringstid fra Sverige til Norge: 5-8 virkedager.

Rekommandert Brev 1:a-klasse SE-NO

Leveres til nærmeste postkontor. Full produktforsikring og sporbarhet på www.posten.no. Normal leveringstid fra Sverige til Norge: 5-8 virkedager.

PostNord International Parcel (Postpakke) SE-NO

Leveres til nærmeste postkontor. Full produktforsikring og sporbarhet. Normal leveringstid fra Sverige til Norge: 5-8 virkedager.

 

Angrer- & bytterett

Vi tilbyr åpne kjøps- og bytterettigheter i 60 dager på varer som selges til ordinære priser. Varer som selges til redusert pris gjelder derimot for åpen kjøp & bytterett kun i 14 dager. Disse vilkårene gjelder også for selskaper og myndigheter. Angrefristen og byttefristen begynner fra den dagen du har mottatt varen. Dersom du vil benytte deg av angre- eller bytteretten din så må inte kundeservice kontaktes på forhånd.

Du har rett til å se på varen og prøve den til en viss grad. For å få varens fulle beløp i retur, trenger den å være i originalskikk og fri for skader, smuss og lukt. Hvis den returnerte varen trenger å gjenopprettes med en maskinvask, trekker vi 100 NOK. Hvis varen har mindre bruksspor som ikke kan gjenopprettes, trekker vi 30% av vareverdien. Hvis varen har kraftige bruksspor, er skadet, eller har en personlig preg (som for eksempel klipte varmesåler) kan prisavdraget utgjøre hele vareverdien. Vi forbeholder oss retten til i unntaksfall også å gjøre avdrag for påløpte ekstrakostnader, som for eksempel fraktkostnader som vi informerte om før kjøpet.

Dersom du vil benytte angreretten din, vil vi tilbakebetale summen innen 14 dager fra den dagen vi mottar varen. Tilbakebetalingen til bankkontoen din håndteres automatisk av betalingsleverandøren som du valgte ved kjøpet ditt.

Vi anbefaler på det sterkeste at du benytter returfraktseddelen som er vedlagt i pakken din. Kontakt gjerne kundetjenest, hvis du ikke har mottatt en forhåndsbetalt returfraktseddel og vi sender deg en. Da kan vi enkelt følge pakken din fram til den ankommer lageret vårt.

Du betaler selv for returen. Dersom du angrer kjøpet ditt og benytter vår forhåndsbetalte returfraktseddel, trekkes 79 NOK ved retur i Sverige. Ved retur utenfor Sverige trekkes 150 NOK.

Ved størrelsesendring på en lignende vare betaler du ingenting hvis du til slutt beholder varen din. Hvis du ETTER en størrelsesendring angrer på kjøpet av produktet ditt, trekker vi 150 NOK per gjennomført størrelsesendring i Sverige. Ved størrelsesendring utenfor Sverige trekkes 300 NOK. Pengene trekkes fra ditt tilgodebeløp for varene som du har returnert.

Hvis du ønsker å benytte deg av en egen fraktmetode, må returen sendes som BEDRIFTSPAKKE til denne adressen:
Bucken Sweden AB
Simonstorp 3
671 98 Gunnarskog
SWEDEN

Slik utfører du en STØRRELSESENDRING på varen din:

1. Skriv på pakkseddelen hvilken størrelse du ønsker å bytte til. Legg pakkseddelen i pakken, sammen med varen som du ønsker å bytte. Ved bytte av størrelse er du IKKE nødt til å returnere varens tilbehør som for eksempel lader, batterier, veske, bruksanvisning og så videre slik at pakken blir så liten og lett som mulig.
2. Benytt den forhåndsbetalte returfraktseddelen som er vedlagt i pakken din eller som du har mottatt fra kundetjenest. Klistre returfraktseddelen på pakken og lever den hos Postnord.
3. Noter gjerne Pakke-ID som står på returfraktseddelen eller ta vare på innleveringskvitteringen, så kan du selv spore returen. Et bytte tar vanligvis 8-12 virkedager fra den dagen du leverte returen, til du mottar den nye pakken.

Slik KANSELLERER du kjøpet:

1. Skriv på pakkseddelen at du ønsker å returnere varen din. Skriv gjerne også grunnen for returen. Legg pakkseddelen i pakken, sammen med varen som du ønsker å returnere.
2. Benytt den forhåndsbetalte returfraktseddelen som er vedlagt i pakken din eller som du har mottatt fra kundetjenest. Klistre returfraktseddelen på pakken og lever den hos Postnord.
3. Noter gjerne Pakke-ID som står på returfraktseddelen eller ta vare på innleveringskvitteringen, så kan du selv spore returen. Et bytte tar vanligvis 5-10 virkedager fra den dagen du leverte returen, til du mottar den nye pakken.

 

Garanti og service (reklamasjon)

Bucken Sweden AB forplikter seg til å svare for varens funksjon. Vi står for:

- 1 års garanti ved normal bruk.
- 3 måneders garanti ved utleie, kommersiell-, profesjonell- eller tilsvarende bruk.
- 3 års reklamasjonsrett ved fabrikkfeil som var tilstede før kunden mottok varen.

Garanti- og reklamasjonsperioden begynner å løpe fra den dagen du har kjøpt produktet. Ta vare på kjøpsdokumentet, det er garantibeviset ditt. Det er viktig at du kontrollerer leveringen ved ankomst for å verifisere at denne er riktig og feilfri. Før reklamasjon, bør du forsikre deg om at det finnes feil på varen og at det ikke skyldes feilbruk av varen. Om minst TO enheter har samme "problem", kan det dreie seg om feilbruk eller at produktet er ment å fungere slik. Les gjerne bruksanvisningen en ekstra gang eller kontakt kundeservice, så hjelper vi deg. Defekte produkter som returneres bør behandles og pakkes som om de var feilfrie. Du som forbruker er ansvarlig for emballasje og produktet frem til vi mottar det. Reklamasjonssaker avgjøres ofte av to ulike teknikere innen 1-5 virkedager. Varer med garantifeil repareres eller byttes med en annen vare med tilsvarende funksjon eller ytelse. Hvis ønskelig, kan ofte enkelte varer/reservedeler som for eksempel ett par hansker, ett batteri og lignende bestilles hos oss, så slipper du å kjøpe et helt nytt sett. I tilfeller der returanledningen er reklamasjon og feil ikke kan påvises, tilkommer en avgift på 250 NOK + frakt tur & retur.

Garantien gjelder ikke ved:
- Ulykkeshendelse.
- Feilbruk og avvik fra vedlikeholds- og serviceanvisninger.
- Skader eller feil som følge av forsømmelse, unormal bruk eller unormal slitasje.
- Brutte sømmer, glidelåser, kabler, kontakter og hull i stoffet, hvis det skjer gjentatte ganger (tegn på uaktsomhet).
- Hvis serienummeret mangler med produksjonsdatoen (ÅÅ-MM).

Slik benytter du din reklamasjonsrett:

1. Vi behøver en SKRIFTLIG beskrivelse av problemet du opplever med varen slik at det kan videreformidles til tekniker.
2. Hvis teknikerne beslutter at fejltjekke varen, benytt den forhåndsbetalte returfraktseddelen som er vedlagt i pakken din eller som du har mottatt fra kundetjenest. Klistre returfraktseddelen på pakken og lever den hos Postnord.
3. Returen sendes til adressen nedenfor:

Bucken Sweden AB
Simonstorp 3
671 98 Gunnarskog
SWEDEN

 

Personvernregler

General Data Protection Regulation er en lov i EU/EØS som regulerer hvordan vi behandler og oppbevarer personopplysninger. Med personopplysninger mener vi informasjon som kan knyttes til en enkeltperson.

Bucken Sweden AB er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som du som kunde legger igjen hos oss. Disse opplysningene behandles av oss for å kunne administrere kjøpene dine, samt til bruk i markedsføring dersom du har meldt deg på vårt nyhetsbrev. For å kunne håndtere kjøp samt kundetransaksjoner lagrer vi følgende opplysninger: For- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-post samt kjøphistorikk. Hvis du velger å betale med faktura lagres dessuten person- eller organisasjonsnummer. Vi lagrer opplysningene dine ved kjøp i 7 år på grunn av regnskapsloven. Du har rett til å få innsyn i informasjonen som vi har registrert om deg. Hvis den inneholder feil, er ufullstendig eller irrelevant kan du kreve at informasjonen skal rettes opp eller fjernes. Kontakt oss i så fall per e-post.

Vi gir aldri ut personopplysninger, e-postadresser eller annen kundeinformasjon til en uautorisert tredje part med unntak av de som nevnes i punktene nedenfor.

- Systemleverandør: For å håndtere og administrere bestillingen din er vi nødt til å dele noe informasjon med våre systemleverandører. Vi bruker systemleverandørene: Fortnox (bedriftssystem), Nordisk E-handel (nettbutikk), nShift (logistikk), Sharespine (integrasjonsplatform), Gmail (e-post) samt Zendesk (saksbehandlingssystem).
- Betalingsløsning: Informasjonen lagres/deles for å kunne gjennomføre kjøpet men også for å beskytte deg mot bedrageri. Vi bruker betalingsløsningene: Klarna og Swish.
- Fraktselskap: For å kunne levere bestillingen din må vi dele noe informasjon med fraktselskapet. Vi bruker fraktselskapet: Postnord.

 

Øvrig

Vi loggfører all bedriftsvirksomhet skriftlig fordi det er mer oversiktlig å se hva man har blitt enige om.
Vi reserverer oss mot eventuelle skrivefeil, dette gjelder også i bruksanvisninger og på forpakninger.
Vi reserverer oss mot åpenbare prisfeil og retten til å da annullere kjøpet.
Vi forbeholder oss retten til å endre våre salgsbetingelser når som helst.