Garanti & reklamasjonsrett

Ved normal bruk gir vi 1 års garanti. Ved kommersiell-, profesjonell-, utleieformål eller tilsvarende bruk gir vi 4 måneders garanti. Garantien begynner å gjelde fra den dagen du har mottatt varen. Behold din kvittering eller ordrebekreftelse, det er din garantiseddel. Skulle varen slutte å fungere i garantiperioden, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice med en feilbeskrivelse. Utover garantien tilbyr vi vanligvis også erstatningsvarer i minst 5 år, slik at du slipper å kjøpe et helt nytt sett.

Unntak fra garantien

  • Ulykke eller bruksfeil som avviker fra pleie- og bruksanvisningen.
  • Uaktsomhet, mangelfull pleie, unormal bruk eller normal slitasje.
  • Hvis serienummeret er fjernet, da dette vanskeliggjør identifisering av produksjonsdatoen.

Reklamasjonsrett

I henhold til forbrukerkøpsloven har du også 2 års reklamasjonsrett på varer kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten gjelder hvis feilen er opprinnelig og var til stede når du mottok varen. Det er viktig at du kontrollerer din leveranse ved mottak for å sikre at den er korrekt og feilfri. Merk at reklamasjonsretten ikke gjelder feil forårsaket av normal slitasje, ulykke eller feilaktig bruk.

Feilsøking før reklamasjon

Før en reklamasjonssak bør du forsikre deg om at det er feil på varen og ikke en bruksfeil. Hvis minst TO enheter har samme problem, kan det skyldes en bruksfeil, eller så er det slik produktet er designet for å fungere. Les gjerne manualen en ekstra gang eller kontakt kundeservice så hjelper vi deg.

Ved retur for feilsøking:

Ved beslutning om feilsøking pleier vi om mulig å sende deg en forhåndsbetalt returfraktseddel. Pakk varen nøye, akkurat som om den var feilfri.

Reparasjon eller utskifting

Varer med garantifeil eller som reklameres innenfor reklamasjonsretten repareres i første omgang eller byttes ut med en tilsvarende vare eller del med tilsvarende funksjon og ytelse. Hvis vi har gjort to forsøk på å utbedre samme feil uten å lykkes, eller hvis varen går i stykker på samme måte en tredje gang, har du rett til å få pengene tilbake.

Hvis ingen feil blir funnet

Hvis ingen feil kan konstateres, eller hvis din vare ikke dekkes av garanti eller reklamasjonsrett, debiteres en undersøkelsesavgift på 250 NOK. Du er også ansvarlig for fraktkostnadene tur og retur, noe som vanligvis utgjør 300 NOK hvis vår fraktseddel brukes (innen Norge & under 5 kg). Den totale kostnaden blir da 550 NOK.

Slik gjør du for å reklamere:

  1. Før du returnerer varen, må du kontakte vår kundeservice og beskrive feilen, gjerne med bilder eller video.
  2. Hvis teknikeren bestemmer at varen må feilsøkes, sender vi deg en forhåndsbetalt returfraktseddel som du kan bruke.
  3. Når vi har mottatt din retur, vil vi undersøke varen. Beregn at det tar 1-5 virkedager.