Kjøpsvilkår
Priser og betaling
Bestillingene sendes fra Sverige. I handlekurven ser du totalprisen inkludert moms og frakt innenfor EU og Norge. Utenfor EU og for bedriftskunder i Norge kan toll-, håndterings- og momsavgift komme i tillegg.
Bucken® er VOEC-registrert i Norge
Det tilkommer ikke MVA- eller tollavgifter på bestillingen som privatperson når forsendelsen tollklareres i Norge. Ikke hent en forsendelse som er feilaktig belastet med importavgifter. Kontakt vår kundeservice for retting.
Bedrifter vil derimot oppleve at bestillingen vil bli tollbehandlet ved innførselen til Norge, slik reglene tilsier. Vårt VOEC-nummer er: 2043939.
Informasjon om betalingsmetoder:
Kustom Checkout
Gjeldende vilkår for Kustom Checkout finner du i lenken: Kustom Checkout Terms of Use
Leveranser
Fri frakt over 500,- NOK (innen Skandinavia)
For bestillinger under 500 NOK tilkommer en fraktkostnad avhengig av vekt. For leveranser utenfor Norge, se fraktkostnad i kassen når du har valgt land.
Normal leveringstid fra Sverige til Norge er 3-6 virkedager
Om en vare har avvikende leveringstid, står det angitt ved respektive vare. For leveranser utenfor Norge, se leveringstid i kassen når du har valgt land.
Trenger du rask levering?
Skriv gjerne "HASTER" i kassen, så velger vi den raskeste fraktmetoden for deg! Vi har nemlig ulike hentedager for DHL og PostNord hos oss.
Daglig ordrehåndtering
Når bestillingen er pakket, bør du få en varsling per e-post. Når varen er fremme hos hentestedet, bør du i første omgang få en varsling per SMS, ellers via e-post eller brev.
Leveringsforsinkelse
Vi som avsender er ansvarlige for at du skal motta din leveranse. Av erfaring vet vi at forsvunne forsendelser nesten alltid dukker opp igjen. Derfor reklamerer vi en forsvunnet forsendelse tidligst 10 virkedager etter at den siste statusoppdateringen har skjedd for din leveranse. Frakt selskapene behandler reklamasjoner vanligvis innen 10 dager. Derfor kan det drøye opp til 10 dager etter at vi har reklamert for forsendelsen før vi sender ut din bestilling på nytt eller krediterer din ordre. Noen ganger oppstår leveringsforsinkelser som er utenfor vår kontroll. Hvis dette skjer, fraskriver vi oss erstatningsansvar for skaden som forsinkelsen har påført.
Leveringsansvar
Aksepter aldri en skadet leveranse. Leveringsansvaret for varen overgår til deg når den er levert i henhold til transportørens sporing.
Uavhentede pakker
Uavhentede pakker debiteres med 250 NOK.
Angre- & bytterett
Vi tilbyr åpent kjøp & bytterett i 60 dager.
Disse vilkårene gjelder også for bedrifter og offentlige etater. Angre- & byttefristen begynner å løpe fra den dagen du har mottatt varen.
Prøv varen
Du kan gjerne undersøke varen nøye, men pass på at den ikke får flekker, lukt eller andre tegn på bruk.
Emballasje
Det er greit om emballasjen er åpnet eller skadet, det påvirker ikke din rett til full refusjon.
Maskinvask
Hvis varen trenger maskinvask for å gjenopprettes til ny tilstand, gjøres et fradrag på 100 NOK.
Brukspor
Små brukspor som ikke kan fjernes, resulterer i 30% avslag på prisen.
Større skader, tydelige spor av bruk eller personlig tilpasning (f.eks. tilklipte varmesåler) kan føre til at prisavslaget utgjør hele varens verdi.
Returkostnader
Du står for returfrakten. Vi anbefaler at du bruker vår forhåndsbetalte returfraktseddel.
Innen Norge: 150 NOK for pakker opp til 5 kg.
For returer som veier mer enn 5 kg, vennligst kontakt kundeservice for et pristilbud.
Pakk kompakt
Pakk varen med så lite luft som mulig for å redusere fraktkostnader og miljøpåvirkning. Vi kan komme til å debitere ekstra frakt for urimelig store pakker.
Tilbakebetaling
Pengene tilbakebetales til deg innen 14 dager via samme betalingsmåte som du brukte ved kjøpet.
Slik returnerer du:
- Kontakt kundeservice for en returfraktseddel.
- Lever forsendelsen til hentestedet.
- Ta vare på innleveringskvitteringen/Parcel-ID for å spore returen.
Garanti & reklamasjonsrett
Ved normal bruk gir vi 1 års garanti. Ved kommersiell-, profesjonell-, utleieformål eller tilsvarende bruk gir vi 4 måneders garanti. Garantien begynner å gjelde fra den dagen du har mottatt varen. Behold din kvittering eller ordrebekreftelse, det er din garantiseddel. Skulle varen slutte å fungere i garantiperioden, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice med en feilbeskrivelse. Utover garantien tilbyr vi vanligvis også erstatningsvarer i minst 5 år, slik at du slipper å kjøpe et helt nytt sett.
Unntak fra garantien
- Ulykke eller bruksfeil som avviker fra pleie- og bruksanvisningen.
- Uaktsomhet, mangelfull pleie, unormal bruk eller normal slitasje.
- Hvis serienummeret er fjernet, da dette vanskeliggjør identifisering av produksjonsdatoen.
Reklamasjonsrett
I henhold til forbrukerkøpsloven har du også 2 års reklamasjonsrett på varer kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten gjelder hvis feilen er opprinnelig og var til stede når du mottok varen. Det er viktig at du kontrollerer din leveranse ved mottak for å sikre at den er korrekt og feilfri. Merk at reklamasjonsretten ikke gjelder feil forårsaket av normal slitasje, ulykke eller feilaktig bruk.
Feilsøking før reklamasjon
Før en reklamasjonssak bør du forsikre deg om at det er feil på varen og ikke en bruksfeil. Hvis minst TO enheter har samme problem, kan det skyldes en bruksfeil, eller så er det slik produktet er designet for å fungere. Les gjerne manualen en ekstra gang eller kontakt kundeservice så hjelper vi deg.
Ved retur for feilsøking:
Ved beslutning om feilsøking pleier vi om mulig å sende deg en forhåndsbetalt returfraktseddel. Pakk varen nøye, akkurat som om den var feilfri.
Reparasjon eller utskifting
Varer med garantifeil eller som reklameres innenfor reklamasjonsretten repareres i første omgang eller byttes ut med en tilsvarende vare eller del med tilsvarende funksjon og ytelse. Hvis vi har gjort to forsøk på å utbedre samme feil uten å lykkes, eller hvis varen går i stykker på samme måte en tredje gang, har du rett til å få pengene tilbake.
Hvis ingen feil blir funnet
Hvis ingen feil kan konstateres, eller hvis din vare ikke dekkes av garanti eller reklamasjonsrett, debiteres en undersøkelsesavgift på 250 NOK. Du er også ansvarlig for fraktkostnadene tur og retur, noe som vanligvis utgjør 300 NOK hvis vår fraktseddel brukes (innen Norge & under 5 kg). Den totale kostnaden blir da 550 NOK.
Slik gjør du for å reklamere:
- Før du returnerer varen, må du kontakte vår kundeservice og beskrive feilen, gjerne med bilder eller video.
- Hvis teknikeren bestemmer at varen må feilsøkes, sender vi deg en forhåndsbetalt returfraktseddel som du kan bruke.
- Når vi har mottatt din retur, vil vi undersøke varen. Beregn at det tar 1-5 virkedager.
Personvernregler
Bucken Sweden AB verner om ditt personvern. Vi samler inn personopplysninger for å håndtere kjøp, gi kundestøtte og sende nyhetsbrev (hvis du har meldt deg på). Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre din opplevelse og deler kun nødvendig informasjon med pålitelige partnere. Les hele våre personvernregler for detaljert informasjon om dine rettigheter og hvordan vi beskytter dine opplysninger.
Tvister:
Vi forsøker alltid å være imøtekommende ved reklamasjoner og når kunder er misfornøyde.
Hvis du mener at vår vurdering er ukorrekt, kan du som forbruker også henvende deg til følgende instanser for prøving:
Øvrig
Vi håndterer all forretningsvirksomhet skriftlig, da det forenkler å se hva man har blitt enige om.
Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil. Gjelder også i manualer og på emballasje. Feil rettes fortløpende når de oppdages.
Vi tar forbehold mot åpenbare prisfeil og forbeholder oss retten til å heve kjøpet.
Vi forbeholder oss retten til å justere prisene når som helst og endre våre salgsbetingelser. Informasjon om prisendringer og endrede salgsbetingelser publiseres på vår nettside.